Krátký výšlap na Praděd.

Tak jsem společně s Klaunem Brdíkem vyrazil do Jeseníků, že si po jeho vystoupení na oslavě uděláme výlet na nejvyšší vrchol tohoto pohoří. Původně jsme chtěli přespat jen jednu noc, ale nějak se nám tu zalíbilo a nakonec jsme zůstali na dvě noci.

V neděli odpoledne jsme se ubytovali v nově zrekonstruované chatě v Andělské hoře. Pokoj byl s vlastní toaletou i sprchovým koutem, s televizí a k dispozici byla i společná kuchyňka.

Jakmile jsme se ubytovali, udělali jsme si malou procházku po okolí, které je tady opravdu na přírodu bohaté. A určitě stojí za návštěvu i penzion, vzdálený 1,3 km. Výborná kuchyně, milá obsluha a hlavně pivko.

Druhý den jsme se přesunuli do Karlovy Studánky. Pro ubytování jsme zvolili útulný penzion u hlavní cesty, na pokoji s televizí, se sprchovým koutem i wc. Samotný penzion i okolí je nádherné. Pár desítek metrů od našeho ubytování začíná žlutá a modrá turistická značka na Praděd – Bílou Opavou. My jsme zvolili pro náš výlet žlutou, maličko náročnější trasu.

Jen tak mimochodem, tato trasa není vhodná pro rodiny s kočárky ani pro lidi s omezenou pohyblivostí a je dlouhá cca 8,5 km.

Do našeho cíle jsme to měli necelé čtyři kilometry a protože už byl nejvyšší čas na oběd, zastavili jsme v restauraci Vojenská zotavovna Ovčárna. S úsměvem nás přivítala skvělá obsluha a jídlo bylo výborné. Pokud budete chtít ochutnat jejich vlastní pivo, dejte si Ovečku.

Na nejvyšší vrchol Jeseníků se potom jde už po asfaltové silnici. Malý kousek jsme šli lesem. Při příchodu nahoru se zatáhla obloha, takže zpět k Ovčárně jsme sjížděli na koloběžkách a odtud pokračovali autobusem do Karlovy Studánky.

Další den jsme navštívili vodní elektrárnu Dlouhé stráně. Nenechte se mýlit tím, že byste se nahoru dostali vlastním autem. Na výběr máte ovšem z několika možností. Za prvé, jít pěšky nebo na kole nějakých 14 km, za druhé, svézt se autobusem jako exkurze k dolní nádrži (nástup je na parkovišti u lanovky z Loučné nad Desnou a podíváte se i do útrob elektrárny) anebo lanovkou z Loučné na Medvědí horu a odtud 3,5 km po červené turistické značce nebo minibusem až na horní nádrž. Zpět dolů můžete sjet krásných 17 km na koloběžce nebo využít opět minibus.

Dolní nádrž

Pošli to dál
« (Previous Post)

One Comment to Krátký výšlap na Praděd.

1. […] V sobotu odpoledne jsem potom vyrazil hrát na svatbu. Jakmile jsem nad ránem dorazil domů, měl jsem před sebou čtyři hodiny spánku, protože s Brdíkem jsme měli naplánovaný výlet do Jeseníků. Více o něm si přečtete zde. […]